Današnji obiski strani: 7913
Microsoftov in Facebookov pristop k metaverzumu: Ključne razlike
24 aprila 2025
Število ogledov: 790

Microsoftov in Facebookov pristop k metaverzumu: Ključne razlike

metaverzumu

Metaverzum predstavlja razširjeno digitalno okolje, ki združuje inovativne tehnologije, kot so virtualna resničnost (VR), umetna inteligenca (AI), razširjena resničnost (AR) in tehnologije veriženja blokov. V tem digitalnem prostoru uporabniki izkusijo poglobljeno interakcijo z digitalnimi svetovi in objekti, pogosto s pomočjo VR naprav, ki brišejo mejo med fizičnim in digitalnim svetom.

Vstop v metaverzum se najpogosteje odvija preko naprav za VR ali AR. Tako se posamezniki lahko “teleportirajo” v digitalna okolja, kjer lahko nakupujejo, se izobražujejo, sodelujejo v koncertih ali opravljajo službene obveznosti – vse to iz udobja lastnega doma.

Napredna umetna inteligenca omogoča razumevanje naravnega jezika in prilagoditev okolij v realnem času, medtem ko AR dopolnjuje fizični svet z virtualnimi elementi, ustvarjenimi v realnem času. Ta sinergija ustvarja novo vrsto digitalne izkušnje – metaverzum.

Zakaj podjetja intenzivno vlagajo v metaverzum?

Tehnološki giganti, kot sta Meta (nekdanji Facebook) in Microsoft, prepoznavajo metaverzum kot ključno komponento prihodnje digitalne ekonomije. Investicijske banke, kot je Jeffries, napovedujejo, da bo vpliv vlaganja v metaverzum primerljiv s pionirskim obdobjem interneta. Gre za potencialno trilijonsko industrijo, ki vključuje sektorje, kot so digitalna trgovina, oglaševanje, ustvarjalna ekonomija in prodaja strojne opreme.

Grayscale Investments prav tako opozarja, da vpliv metaverzuma presega področje iger na srečo – odpira nove tokove prihodkov skozi digitalne dogodke, vsebine in monetizacijo uporabniško ustvarjenih izkušenj.

Meta: Vizija družbenega povezovanja v digitalni prihodnosti

  • Rebranding in osredotočenost na virtualna okolja

Mark Zuckerberg je preimenovanje podjetja Facebook v Meta utemeljil s ciljem redefinicije podjetja kot arhitekta prihodnosti digitalnih družbenih okolij. Meta vključuje storitve, kot so Facebook, Instagram, WhatsApp in Oculus – vse integrirane v širšo vizijo virtualnih svetov.

Meta načrtuje dostop do svojega metaverzuma preko VR slušalk, AR očal in aplikacij, s čimer gradi sistem, kjer se uporabniki srečujejo, igrajo in poslujejo v popolnoma digitaliziranem svetu.

  • Horizon Home: Srce uporabniške izkušnje

Meta gradi Horizon Home – osrednje središče uporabnika znotraj njihovih VR naprav, kjer se lahko uporabniki družijo s prijatelji, gledajo vsebine in se povezujejo preko virtualnih prostorov, znanih kot Skyline Homes.

Microsoft: Poglobljeno sodelovanje in produktivnost v metaverzumu

  • Integracija metaverzuma v poslovno okolje

Microsoft se k metaverzumu približuje z vidika produktivnosti. Njegov glavni projekt, Mesh for Teams, predstavlja platformo za sodelovanje, kjer lahko posamezniki z različnih lokacij sodelujejo v virtualnem prostoru z uporabo avatarjev, AR in VR tehnologij.

Microsoftov metaverzum je integriran v njihove poslovne aplikacije, kot je Microsoft Teams, kar omogoča digitalno sodelovanje v realnem času. Mesh razširja obstoječe funkcije, kot sta Together Mode in Presenter View, v bolj interaktivno in prostorsko doživetje.

  • Hololens in industrijska uporaba

Z napravo Hololens Microsoft omogoča razširjeno resničnost v proizvodnih procesih, kjer delavci preko digitalnih navodil izboljšajo kakovost in učinkovitost delovnih nalog. Podjetja, kot so Ford, Daimler in BMW, že uspešno uporabljajo to tehnologijo.

Primerjava: Meta proti Microsoft – razlika v pristopu

  • Fokus: Družbeni odnosi proti poslovni učinkovitosti

Meta stavi na socialne interakcije v virtualnem okolju in gradi zabavno in barvito izkušnjo prihodnosti. Nasprotno pa Microsoft poudarja orodja za sodelovanje in učinkovito delo, ki so v pomoč podjetjem pri prehodu v digitalno dobo.

  • Razvojne strategije
  • Meta uvaja metaverzum “od spodaj navzgor”, s ciljem množičnega sprejemanja pri potrošnikih.
  • Microsoft pristopa “od zgoraj navzdol”, s poudarkom na poslovnih uporabnikih in integraciji v obstoječe sisteme.

 

 MICROSOFT METAVERZUMFACEBOOK (META) METAVERZUM
VIZIJAPovezovanje fizičnega in digitalnega sveta za omogočanje skupnih izkušenjInternetni odnosi v družbenih medijih
FOKUSPonudbe podjetijSocialni element
PRISTOPHierarhični pristopPristop od spodaj navzgor
ZGODNJI KONCEPT»Mesh for Teams«»Horizon Home«
INOVACIJSKI VIDIKPodjetja lahko ustvarijo lastna virtualna mesta z uporabo TeamsRazvjite in nadzirajte svoj metaverzum

Druge organizacije in njihovi metaverzumi

Novi igralci in inovacije:

  • Disney testira tehnologije za tematske parke brez slušalk, z uporabo senzorjev za prilagojene izkušnje.
  • Roblox ustvarja platformo, ki temelji na ustvarjalnosti uporabnikov in ima lastno digitalno gospodarstvo.
  • Epic Games že vključuje virtualne koncerte v igri Fortnite.
  • Autodesk razvija orodja za oblikovanje virtualnih svetov.
  • Nike sodeluje z Robloxom pri razvoju Nikelanda, kjer uporabniki uporabljajo digitalne superge.
  • Snapchat eksperimentira z naprednimi AR filtri in avatarji.
  • Google in Amazon za zdaj ostajata bolj skrivnostna glede svojih ambicij v tej panogi.

Digitalno hibridno delo

Z razmahom metaverzuma bo delo prihodnosti postalo kombinacija fizične in virtualne prisotnosti. Potrebna bo nova kadrovska politika, ki bo zaščitila zaposlene pred izgorelostjo in ohranila digitalno varnost.

HR oddelki bodo morali razviti etične smernice, nadzirati ravnotežje med produktivnostjo in zasebnostjo ter vključiti strokovnjake za podatkovno varnost in analitiko v realnem času.

Pomembnost kripto ekosistema v metaverzumu

Metaverzum ne more obstajati brez decentraliziranih financ – tehnologije veriženja blokov in kripto žetoni so temeljni del ekonomije metaverzuma. Uporabniki s pomočjo kriptovalut kupujejo digitalna zemljišča, NFT-je in storitve, kar omogoča resnično digitalno lastništvo.

Kako Meta in Microsoft oblikujeta prihodnost metaverzuma

Tako Meta kot Microsoft oblikujeta metaverzume, vendar z različnimi cilji – prvi za povezovanje ljudi v družabnih prostorih, drugi za izboljšanje poslovnega sodelovanja. Uspeh obeh bo odvisen od uporabniške prilagodljivosti, tehnoloških inovacij in načina, kako bodo vključili varnost, dostopnost in kriptografsko varovane ekonomije v svoja digitalna okolja.

Uredništvo Kriptomagazin

Pravno obvestilo: Informacije na spletnem mestu Kriptomagazin.si so zgolj informativne narave in se jih ne sme obravnavati kot finančni nasvet, naložbeni nasvet ali kakršna koli oblika odobritve. Ne priporočamo nakupa, prodaje ali posredovanja katere koli kriptovalute. Uporabniki bi morali opraviti lastno raziskavo in poiskati nasvet finančnih strokovnjakov, preden sprejmejo kakršne koli naložbene odločitve.

Najbolj brano

PRIJAVA NA E-NOVICE

Z veseljem vas bomo obveščali o najnovejših novicah in ponudbah.

Ne pošiljamo spamov! Za več informacij preberite našo politiko zasebnosti.

USD
EUR
GBP
bitcoinBitcoin (BTC)
$ 109,988.47
ethereumEthereum (ETH)
$ 3,971.54
tetherTether (USDT)
$ 1.00
bnbBNB (BNB)
$ 1,164.63
xrpXRP (XRP)
$ 2.39
solanaSolana (SOL)
$ 190.58
usd-coinUSDC (USDC)
$ 1.00
staked-etherLido Staked Ether (STETH)
$ 3,971.83
tronTRON (TRX)
$ 0.320721
dogecoinDogecoin (DOGE)
$ 0.193154
bitcoinBitcoin (BTC)
94.417,39
ethereumEthereum (ETH)
3.409,29
tetherTether (USDT)
0,859519
bnbBNB (BNB)
999,76
xrpXRP (XRP)
2,05
solanaSolana (SOL)
163,60
usd-coinUSDC (USDC)
0,858517
staked-etherLido Staked Ether (STETH)
3.409,54
tronTRON (TRX)
0,275316
dogecoinDogecoin (DOGE)
0,165809
bitcoinBitcoin (BTC)
82,034.91
ethereumEthereum (ETH)
2,962.18
tetherTether (USDT)
0.746796
bnbBNB (BNB)
868.64
xrpXRP (XRP)
1.78
solanaSolana (SOL)
142.14
usd-coinUSDC (USDC)
0.745925
staked-etherLido Staked Ether (STETH)
2,962.39
tronTRON (TRX)
0.23921
dogecoinDogecoin (DOGE)
0.144064